خودرو

تعمیر کاتالیزور آریو

رفع خطای کاتالیست و خطای دوم سنسور اکسیژن در آریو
یکی از خدمات Rebamp برای Ariyo برنامه ریزی کاتالیست یا حذف سنسور اکسیژن دوم است که به دلیل خطای سنسور اکسیژن دوم باعث افزایش گاز سریع و حذف چراغ چک می شود. کاراک با روش های مختلف موفق شد شتاب آریو را افزایش دهد، یکی از روش های افزایش بنزین خودرو با برنامه ریزی سنسور اکسیژن دوم امکان پذیر است. Areos با ISO Bosch را می توان با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مورد نظر رساند. افزایش شتاب و قدرت خودروی آریو چشمگیر است و طبق نظرسنجی اکثر کسانی که آن را ارتقا داده اند راضی هستند. در مواردی که خودرو خطای کاتالیزور یا خطای خرابی سنسور اکسیژن دوم می دهد، حذف سنسور اکسیژن دوم دستور کار است.

روش ها و دلایل حذف خطای کاتالیزور و تعمیر کاتالیزور آریو

خرابی و تعویض کاتالیست
خرابی سنسور اکسیژن (دوم) و تعویض سنسور اکسیژن دوم
خرابی سنسور یا مدار سیم کشی و حذف سنسور اکسیژن دوم آریو از ECU (نرم افزار)

سنسور اکسیژن دوم چیست؟
در برخی خودروها از دو سنسور اکسیژن در مسیر خروجی اگزوز موتور استفاده می شود. که تمامی خودروهای چینی مدل 92 به بالا دارای 2 عدد سنسور اکسیژن هستند. یکی از سنسورهای اکسیژن قبل از کاتالیزور معمولاً روی جمع کننده دود و دیگری بعد از کاتالیزور قرار می گیرد. سنسور اکسیژن دوم (پایین دست) برای نظارت بر عملکرد کاتالیزور استفاده می شود. همانطور که توضیح داده شد، با آریو خطای ناشی از این سنسور برطرف می شود.

وظیفه کاتالیزور اگزوز تبدیل گازهای سمی و مضر موجود در اگزوز موتور به گازهای بی ضرر و کم ضرر است. به این ترتیب آلودگی هوا کاهش می یابد و طبیعت آسیب کمتری می بیند. کاتالیزور طول عمر مشخصی دارد. پس از چند هزار کیلومتر کارکرد، عملکرد آن به طور فزاینده ای ضعیف می شود. وقتی کارایی خود را از دست داد، باید جایگزین شود. اگر به موقع آن را تعویض نکنید، موتور خودرو دچار اختلال می شود و مصرف سوخت افزایش می یابد. و ماشین شما در تست های فنی رد می شود.

کاتالیزور چند کیلومتر کار می کند؟
همچنین ممکن است این سوال را از خود بپرسید: کاتالیزور چند کیلومتر کار می کند؟ کاتالیزور اگزوز چه زمانی باید تعویض شود؟ کاتالیزور چه زمانی باید آزمایش شود؟ چطور این کار را انجام دهیم؟ همانطور که گفتیم، کاتالیزور اگزوز یک قطعه مادام العمر نیست. ما نمی توانیم به شما بگوییم که کاتالیست دقیقا چند کیلومتر کار می کند.

زیرا طول عمر آن بسته به برند و شرایط مراقبت و نگهداری تغییر می کند. اگر بخواهیم بدانیم کاتالیست چند کیلومتر کار می کند باید به طور کلی بگوییم که در خودروهای ایرانی بین 90 تا 110 هزار کیلومتر است به شرطی که خودرو سالم و بدون مشکل فنی باشد.

البته بسته به خودرو این می تواند کمی تغییر کند. زیرا ممکن است کیفیت کاتالیزور متفاوت باشد. اگر کاتالیزور به شدت ضربه بخورد (مثلاً در تصادف)، شبکه های درون آن جدا شده و فرو می ریزند، در این صورت بدون توجه به سطح عملکرد، باید آن را تعویض کنید.

تست کاتالیست اگزوز و تعمیر کاتالیزور آریو

علاوه بر این، اگر لوله بدنه کاتالیست در اثر ضربه ترک خورد، باید تعویض شود.

کپسول جایگزین کاتالیست
چرا برخی افراد به جای کاتالیزور از کپسول استفاده می کنند؟

معمولا وقتی تست کاتالیست را انجام می دهید. و ببینید این قسمت در ماشین شما به درستی کار نمی کند. آیا به فکر تعویض آن هستید؟

در این صورت مردم ابتدا از نمایندگی ها و فروشگاه های لوازم یدکی از قیمت این قطعه مطلع می شوند. پس از اطلاع از قیمت بالای آن، آنها به فکر تعویض کاتالیزور هستند.

یکی از این جایگزین ها شلنگ تعویض کاتالیست است. در تصویر زیر نمونه ای از آن را برای خودروی پراید مشاهده می کنید.

لوله تعویض کاتالیزور

گاهی به جای استفاده از قطعه فوق، از کپسول نیز برای تعویض کاتالیزور استفاده می کنند. کپسول جایگزین کاتالیزور در واقع به عنوان یک کاتالیزور عمل نمی کند. شبکه داخلی ندارد و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش نمی دهد.

در تصویر زیر نمونه ای از کپسول تعویض کاتالیست را مشاهده می کنید.

تعمیر کاتالیزور آریو و کپسول جایگزین کاتالیست

گاهی اوقات کیفیت بالایی ندارند. بدن باریکی دارند. در اثر عبور گازهای داغ دمای آنها افزایش یافته و در تماس با آب و گل زیر خودرو به سرعت فرسوده می شوند. پس از مدتی به دلیل سوراخی که در بدنه وجود دارد صدای عجیبی از خود می دهند.

کپسول جایگزین کاتالیزور می شود و نه تنها باعث افزایش شدید آلاینده های هوا می شود. اما همچنین می تواند منجر به عملکرد منفی در عملکرد خودرو شود.

اگر از قسمت بالا استفاده می کنید. هنگام آزمایش کاتالیزور، نمودارهای مربوطه به وضوح تغییر می کنند. این نمودارها مربوط به سنسور اکسیژن بالا و سنسور اکسیژن کم است.

موبیکار استفاده از درپوش کاتالیست جایگزین را توصیه نمی کند، بلکه استفاده از قطعه اصلی را توصیه می کند. در تصویر زیر یک قطعه غیر اصلی و بی کیفیت را مشاهده می کنید. که کارایی لازم را ندارد.

در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که به ما کمک می کند. برای مراقبت بهتر از لوله های اگزوز. تا آسیب نبینند و عمرشان زیاد شود.

آیا تعمیر کاتالیزور آریو عمر کاتالیزور خودرو را افزایش می دهد ؟

آیا تعمیر کاتالیزور آریو عمر کاتالیزور خودرو را افزایش می دهد ؟

برای اینکه کاتالیزور اگزوز ماشین شما دوام بیشتری داشته باشد و باید بعداً آن را تعویض کنید. مواظب باشید زیاد ضربه نزنید. علاوه بر این، بنزین بی کیفیت یکی از مواردی است که عمر کاتالیست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. زیرا ناخالصی های بنزین روی دهانه های داخل کاتالیزور می نشیند و باعث مسدود شدن آن و کاهش عمر کاتالیست می شود.

توصیه می کنیم کاتالیزور را به طور مرتب آزمایش کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان : مدیر کنترل و نظارت بازرسی پخش فرآورده های نفتی فارس با تایید مخلوط شدن بنزین با آب در جایگاه فردیس (لینک اطلاع رسانی). وی به وجود مقادیر زیادی ناخالصی در بنزین اشاره کرد و از آسیب دیدن خودروهای زیادی به این دلیل خبر داد.

در صورت وجود ناخالصی در بنزین خودرو آسیب جدی می بیند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم خودرو خود را در فواصل زمانی کوتاه و به طور منظم عیب یابی کنید. به منظور صرفه جویی در هزینه ها و دستمزدهای عیب یابی، می توانید یک ابزار عیب یابی بلوتوث که مخصوص ماشین شما طراحی شده است خریداری کنید و از آن برای عیب یابی ماشین خود استفاده کنید. این دستگاه تشخیصی به شما امکان آزمایش کاتالیزور را می دهد.

دیاگ های شخصی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که به راحتی توسط راننده خودرو قابل استفاده بوده و برای استفاده از آن ها نیازی به دانش تخصصی ندارید.

عیب یابی خودرو به دلیل کمبود بنزین

احتراق روغن سوخت یکی از مشکلات رایج خودرو است. همچنین نفوذ روغن موتور به داخل کاتالیزور باعث کاهش طول عمر آن می شود. روغن موتور به دلیل خرابی موتور می تواند وارد کاتالیزور شود.

تعمیر کاتالیزور

خرید کاتالیزور

امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *